top of page

Odwieczny ból łokcia czy uciążliwe dolegliwości mięśniowe? Wszystko o fali uderzeniowej w pigułce.

Fala uderzeniowa to rodzaj terapii, która wykorzystuje fale mechaniczna o wysokiej energii do leczenia różnych schorzeń. Ta nieinwazyjna metoda może być skutecznym narzędziem w łagodzeniu bólu, redukcji stanów zapalnych oraz stymulacji procesów naprawczych w tkankach.

Fala uderzeniowa przekazuje swoją energię do uszkodzonego obszaru ciała poprzez specjalny aplikator. Dzięki temu prowadzi do stymulacji procesów naprawczych w tkankach poprzez zwiększenie przepływu krwi i limfy, rozluźnienie tkanki łącznej oraz redukcję bólu poprzez blokowanie sygnałów bólowych wysyłanych przez zakończenia włókien nerwowych.

Jest to metoda, która może być stosowana zarówno u osób z ostrym i podostrym stanem bólowym, jak i w przypadku przewlekłych problemów.

Schorzenia, do których wykorzystuje się terapie falą uderzeniową:

Łokieć golfisty i tenisisty: te przewlekłe schorzenia wynikają z przeciążenia lub zwyrodnienia mięśni i ścięgien w okolicach łokcia, które często występują u osób wykonujących powtarzające się ruchy zginaczy lub prostowników nadgarstka. Fala uderzeniowa może pomóc w zmniejszeniu bólu i stymulacji procesów naprawczych w uszkodzonych tkankach.

Ostroga piętowa: to stan, w którym tkanka łączna w okolicach pięty staje się zapalna oraz drażniona przez nabudowany osteofit, co może prowadzić do bólu i dyskomfortu podczas chodzenia. Terapia falą uderzeniową może pomóc w rozluźnieniu tkanki łącznej, zmniejszeniu stanu zapalnego i złagodzeniu bólu.

Punktowe bóle mięśniowe: fala uderzeniowa może być skutecznym narzędziem w leczeniu punktowych bolesnych miejsc w mięśniach, znanych jako punkty spustowe lub „trigger points”.

Fala uderzeniowa to metoda terapeutyczna, która może być skutecznym narzędziem w leczeniu różnych schorzeń mięśniowo-szkieletowych. Jest to cenna opcja terapeutyczna, która może być wykorzystana zarówno w przypadku dolegliwości przewlekłych, jak i przy aktywnych kontuzjach.

Jeśli więc borykasz się z jakimś z wymienionych schorzeń, warto skonsultować się z fizjoterapeutą w celu ustalenia, czy terapia falą uderzeniową może być odpowiednią opcją leczenia dla Ciebie.

43 wyświetlenia0 komentarzy

Ostatnie posty